Heeft u een vraag of storing ?

Enere Services is voor woningen met individuele systemen te bereiken

Maandag t/m vrijdag : 08.30 - 17.00 uur
T 071 - 405 15 55

Urgente storingen buiten kantoortijden
T 071 - 405 14 13

Voor collectieve systemen gaat u via projecten naar uw specifieke project voor de contactgegevens.

Storingen

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen en gemelde storingen.
Mocht uw vraag en/of storing er niet tussen staan, neem dan gerust contact met ons op.

Help ik heb een storing! Welke acties kan ik ondernemen?
Kijk de basisinstellingen van de warmtepomp na en volg de instructies.

Wat moet ik doen als de basisinstellingen overeen komen met de instructies maar de storing nog niet is verholpen?
Kijk bij uw project en download het bestand 'storingsanalyse' om na te zien of het een urgente storing betreft en volg de instructies.

Ik heb een niet-urgente storing, moet ik deze melden buiten kantoortijden en/of in het weekend?
U hoeft een niet-urgente storing niet meteen te melden. U kunt uw storing op de eerst volgende werkdag melden.

Wat is de responstijd bij urgente storingen?
Wanneer de storing vóór 10.00 uur is gemeld zal deze dezelfde dag in behandeling worden genomen.

Wordt er iets op de display van de thermostaat weergegeven wanneer de batterij bijna leeg is?
Op de display van de thermostaat wordt de melding 'bat. low' weergegeven. U dient de  2 st. AAA batterijen te vervangen.

Wat gebeurd er als de batterijen van de thermostaat niet tijdig worden vervangen?
De display van de thermostaat wordt, wanneer de batterijen leeg zijn zwart. De verwarming met betrekking tot de ruimte waar de thermostaat hangt zal uitvallen omdat de klep dicht blijft.

Mag in de warmtepomp resetten?
Ja, voor alle storingen geldt dat u de warmtepomp eenmaal mag resetten, doet u dit vaker, dan kan dit schade aan de warmtepomp veroorzaken. De storingsmelding kan worden opgeheven door het tegelijkertijd indrukken van de pijltoetsen links en rechts op het display.
Warmtepomp kan men ook resetten door deze uit en aan te zetten (rode knop op de voorkant warmtepomp).
Als resetten niet helpt warmtepomp eventueel  in noodbedrijf zetten (zie instructie hieronder)

Hoe zet in de warmtepomp op noodbedrijf?
Vanuit hoofdmenu
Pijltje naar rechts 
Pijltje naar beneden tot  Hoofdmenu, Noodbedrijf
Pijltje naar rechts (noodbedrijf,uit)
Pijltje naar rechts (uit knippert)
Pijltje omlaag (aan knippert)
Pijltje naar rechts (bevestigen, aan permanent)

De warmtepomp staat nu in noodbedrijf. Hierdoor gebruikt de warmtepomp meer energie dan normaal.

Hierna dient u Enera op de hoogte brengen om het herstel zo spoedig mogelijk in gang te zetten.